Dzisiaj: Środa 25 listopada 2020

Urząd frontem do klienta

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 5 =
zdjęcie
W okresie jesienno-zimowym przed Urzędem Miasta stanie namiot, w którym klienci w komfortowych warunkach będą mogli oczekiwać na przyjęcie w magistracie.
Namiot ustawiony zostanie przy wejściu "B" magistratu przy ul. Szkolnej 28, w którym to przede wszystkim mieszkańcy załatwiają sprawy. Tutaj mieszczą się m.in. referaty: komunikacji, ewidencji ludności, nieruchomości oraz geodezji i katastru.
- Ze względu na reżim sanitarny liczba osób, która w jednym czasie może być obsłużona jest ograniczona. Dlatego dla osób oczekujących na wizytę w Urzędzie ustawimy namiot z siedziskami, który zapewni komfort klientom i ochroni przed chłodem i opadami – opisuje Bogdan Munik, sekretarz miasta.

Klienci umawiają się telefonicznie, następnie przychodzą na wyznaczoną godzinę, a do magistratu mogą wejść tylko w założonej maseczce i po wcześniejszym zmierzeniu temperatury i dezynfekcji rąk. Takie same wytyczne dotyczą urzędników.
- Liczba załatwianych spraw w poszczególnych referatach jest podobna do liczby z lat ubiegłych. Średnio miesięcznie w referacie komunikacji obsługujemy około tysiąca osób, podobną liczbę przyjmuje geodezja oraz ewidencja ludności. Kilkaset osób przypada na referat nieruchomości – informuje sekretarz dodając, że w czasie pandemii klienci chętniej wybierają teleinformatyczne sposoby kontaktu z urzędnikami poprzez e-usługi bądź telefon.

Świetnym przykładem ogromnej roli e-usług w czasie pandemii jest geodezja. Dzięki zakończonemu projektowi „e-Geodezja” wiele spraw załatwianych jest bez konieczności wizyty klientów w urzędzie.
- Praktycznie wszyscy geodeci z regionu zgłaszają sprawy elektronicznie. Do urzędu przychodzą tylko geodeci spoza regionu, którzy nie znają możliwości naszych e-usług – wyjaśnia Krzysztof Studziżur, Geodeta Miasta.

 Nieco więcej klientów, niż przed pandemią, korzysta z kolei z usług Urzędu Stanu Cywilnego.
- Ma to związek z porządkowaniem akt lub niezałatwionych spraw sprzed lat. W czasach kwarantanny ludzie mający więcej czasu zaczęli porządkować swoje dokumenty z przeszłości i częstokroć potrzebują naszej pomocy. Niestety, więcej jest też zgonów w porównaniu do roku ubiegłego – mówi Ewa Andryańczyk, zastępca kierownika piotrkowskiego USC.

Przypominamy, że klienci, którzy nie korzystają z elektronicznych sposobów kontaktu z magistratem, mogą odbyć wizytę po wcześniejszym umówieniu. Choć osoby nieumówione, w sprawach pilnych, również zostaną obsłużone.
Biuro Obsługi Mieszkańców obsługuje klientów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00, a pozostałe referaty od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30, a we wtorki od 7.30 do 17.00.
Szczegółowe informacje na temat obsługi klientów oraz numery telefonów do poszczególnych referatów można znaleźć TUTAJ.
← powrót