Dzisiaj: Środa 29 paździenika 2025

Obsługa klientów

Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 8 =
Link
3 + 8 =

Udogodnienia dla osób z trudnością poruszania się

W budynkach Urzędu Miasta znajduje się podjazd o łagodnym kącie nachylenia prowadzący do wejścia z przodu urzędu przy Pasażu Rudowskiego 10 i ul. Szkolnej 28 (winda). Podjazd posiada również barierkę ułatwiającą poruszanie się osobom niepełnosprawnym. Informacja o dostępności architektonicznej czterech budynków Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego znajduje sie pod tym linkiem (zobacz).
Informacja dla niewidomych jak poruszać się w trzech lokalizacjach Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego znajduje się na stronie www.mieszkaniec.piotrkow.pl


Obsługa głuchych

Biuro Obsługi Mieszkańców uprzejmie informuje, że  obsługa osób mających trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się odbywa się w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miasta przy ul. Szkolnej 28 (wejście A) w godzinach 8.00 – 15.30, we wtorki 8.00 - 17.00, w piątek 8.00 - 14.00. Usługa tłumaczenia realizowana jest przez certyfikowanych tłumaczy polskiego języka migowego (PJM) i systemu językowo – migowego (SJM) poprzez Wideotelefon. W budynku tym istnieje również możliwość skorzystania z pętli indukcyjnej. Oznaczenia wizualne dotyczące rozmieszczenia poszczególnych pomieszczeń, numeracji, kierunku znajdują się na każdym piętrze budynków. Dodatkowo w punktach obsługi i kasach (znajdujacych na parterze budynków) umieszczone są tablice świetlne wyświetlające komunikaty dla klientów.

Tekst łatwy do czytania (ETR) o działalności Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego tekst ETR

Urząd Miasta Piotrków Trybunalski pomaga mieszkańcom w wielu sprawach życia codziennego.
Jego siedziby mieszczą się przy Pasażu Rudowskiego 10 i ul. Szkolnej 28.

Misja Urzędu

Misją Urzędu jest działanie dla dobra mieszkańców i rozwoju miasta.
Urzędnicy wykonują zadania zgodnie z przepisami prawa.
Najważniejsze dla Urzędu jest dobro wspólnoty samorządowej – czyli wszystkich mieszkańców Piotrkowa Trybunalskiego.
Urząd pracuje tak, by:
  • wspierać rozwój miasta,
  • dbać o potrzeby mieszkańców,
  • szanować prawa każdej osoby,
  • działać uczciwie i rzetelnie.
Urząd współpracuje także z:
  • organizacjami pozarządowymi,
  • radami osiedli,
  • mieszkańcami – podczas konsultacji społecznych,
  • a także organizuje Budżet Obywatelski, w którym każdy mieszkaniec może zgłaszać pomysły na rozwój miasta.

Jakie sprawy możesz załatwić

W Urzędzie Miasta można załatwić wiele spraw, na przykład:
  • otrzymać lub wymienić dowód osobisty,
  • zameldować się lub wymeldować,
  • zarejestrować samochód,
  • uzyskać odpis aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu,
  • złożyć deklarację o odpadach komunalnych,
  • zarejestrować działalność gospodarczą,
  • złożyć wniosek o pozwolenie na budowę lub inne decyzje dotyczące nieruchomości.

Referaty Urzędu

Urząd składa się z wielu referatów.
Każdy referat zajmuje się innym rodzajem spraw.
 
Referat Co robi
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych Dowody osobiste, meldunki, nadawanie numeru PESEL
Referat Komunikacji Rejestracja i przerejestrowanie pojazdów, prawo jazdy
Referat Podatków i Opłat Podatki lokalne i opłaty od nieruchomości
Urząd Stanu Cywilnego Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów
Referat Działalności Gospodarczej Pomoc przedsiębiorcom, rejestracja firm
Referat Architektury i Budownictwa Pozwolenia na budowę, planowanie przestrzenne
Referat Geodezji i Kartografii Mapy, wypisy, wyrysy, dane o nieruchomościach

E-usługi i nowoczesna obsługa

Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego udostępnia wiele e-usług, które pozwalają załatwić sprawy przez internet.
Możesz:
  • złożyć wnioski elektronicznie przez portal mieszkaniec.piotrkow.pl,
  • korzystać z ePUAP, aby wysłać dokumenty bez wizyty w urzędzie,
  • zapłacić podatki i opłaty lokalne online,
  • pobrać gotowe formularze i druki.
Dzięki tym rozwiązaniom można zaoszczędzić czas i uniknąć kolejek.

Dostępność i pomoc

Urząd Miasta dba o dostępność dla wszystkich osób.
Budynki są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Znajdują się tu:
  • podjazdy o łagodnym kącie nachylenia przy Pasażu Rudowskiego 10 i ul. Szkolnej 28,
  • barierki, które pomagają wchodzącym,
  • winda dostępna w budynku przy ul. Szkolnej 28.
Dla osób Głuchych lub słabosłyszących działa usługa Wideotłumacza.
Jest to tłumacz języka migowego online.
Z tej usługi można korzystać od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 15.30, wtorek 7.00 - 17.00.
Wideotłumacz znajduje się w Punkcie Informacyjnym przy ul. Szkolnej 28 (wejście A).
Strony internetowe Urzędu są w dużym stopniu zgodne z przepisami o dostępności cyfrowej i spełniają wymagania WCAG 2.1, co ułatwia korzystanie z nich osobom z niepełnosprawnościami.

Godziny pracy Urzędu

  • Poniedziałek: 7:30 – 15:30
  • Wtorek: 7:30 – 17:00
  • Środa – Piątek: 7:30 – 15:30
  • Sobota i niedziela: Urząd nieczynny

Kontakt

📍 Adres:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Pasaż Rudowskiego 10 / ul. Szkolna 28
97-300 Piotrków Trybunalski
☎️ Telefony:
44 732 77 01
44 732 18 00
44 732 18 01
🌐 Strona internetowa:
mieszkaniec.piotrkow.pl

Urząd pracuje od poniedziałku do piątku (USC i CIT również w weekendy) - sprawdź szczegoły.

Aktualny wykaz stanowisk obsługujących klientów i czas ich pracy znajduje się na stronie https://mieszkaniec.piotrkow.pl

Załączniki artykułu