S-8 przez Piotrków Trybunalski (27.08.2006)

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 5 =
Podpisaniem przez 33 osoby ? parlamentarzystów, samorządowców i radnych - stanowiska w sprawie przebiegu trasy S8 łączącej Wrocław z Warszawą przez Wieruszów, Wieluń, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, Rawę Mazowiecką i Mszczonów ...

Podpisaniem przez 33 osoby ? parlamentarzystów, samorządowców i radnych - stanowiska w sprawie przebiegu trasy S8 łączącej Wrocław z Warszawą przez Wieruszów, Wieluń, Bełchatów, Piotrków Trybunalski, Rawę Mazowiecką i Mszczonów zakończyło się spotkanie w Urzędzie Miasta.

Na zaproszenie poseł Elżbiety Radziszewskiej i prezydenta miasta Waldemara Matusewicza do piotrkowskiego magistratu przybyli przedstawiciele najbardziej zainteresowanych miast i gmin. Obecni byli również poseł na Sejm RP Mieczysław Łuczak oraz dyrektor gabinetu marszałka Marka Jurka ? Lech Łuczyński. Podczas dyskusji zaprezentowano stanowisko przedstawicieli regionu, w którym poparto i zaakceptowano propozycję Komitetu Dyrekcji Dróg Krajowych  i Autostrad. Kilkakrotnie podkreślano, że wszystkim leży na sercu sprawa dynamicznego, ale zrównoważonego rozwoju ekonomicznego województwa łódzkiego. Wyrażono jednak niepokój z powodu faworyzowania przez decydentów inwestycji dla Łodzi z pominięciem interesów całego województwa. Prezydenci, burmistrzowie i wójtowie obawiają się pozbawienia naszego regionu dostępności komunikacyjnej, co może zniechęcić przedsiębiorców do lokowania tu inwestycji, a w konsekwencji spowodować degradację gospodarczą i społeczną południowej części województwa łódzkiego.

Jednym z koronnych argumentów, mówiących o plusach poprowadzenia trasy zgodnie z tradycyjnym, transkontynentalnym układem, łączącym drogi S8 z S12, są koszty. Istniejąca już infrastruktura oraz rozbudowywane obwodnice, a także możliwość sfinansowania projektu ze środków Unii Europejskiej znacznie zmniejszy wysiłek finansowy jaki będzie niezbędny przy budowie drogi ekspresowej. Różnica pomiędzy oboma wariantami to setki milionów złotych, oczywiście na korzyść wariantu prowadzonego przez Bełchatów i Piotrków Trybunalski. Poprowadzenie trasy według ostatnich planów  przez Sieradz ? Łódź ? Skierniewice znacznie wydłuży czas dojazdu do Warszawy. Ta droga byłaby dłuższa o prawie 50 km. Wiąże się to ze wzrostem wydatków nie tylko dla mieszkańców okolicznych miejscowości, ale przede wszystkim olbrzymimi kosztami dla przedsiębiorców, którzy będą pokonywać tę trasę w dłuższym czasie.

Parlamentarzyści i samorządowcy zwracają się z prośbą do wszystkich mieszkańców naszego regionu o poparcie dla projektu prowadzącego trasę S8 przez Wieluń, Wieruszów, Bełchatów, Piotrków Trybunalski i Rawę Mazowiecką. Każdy może podpisać się pod stanowiskiem na stronie internetowej http://www.belchatow.pl/s8/index.php .

 

← powrót