Dzisiaj: Piątek 11 lipca 2025

Dofinansowanie dla ZSP nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim

Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 8 =
Link
3 + 8 =
494550600_1239993748129315_1422453899566819385_n
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim otrzymał dofinansowanie na projekt pn. „Liczę, rachuję, wszystko zapamiętuję –program wsparcia ZSP nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim”. To projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
 
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim w zawodach: technik ekonomista (TE) i technik rachunkowości (TR) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 6 nauczycieli (w tym: 5 kobiet i 1 mężczyzny) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez adaptację, utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 55 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe oraz kompetencje kluczowe, społeczne i proekologiczne dla 74 uczniów w terminie od 01.06.2025 do 31.05.2027 r.
 
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
  1. Adaptacja i doposażenie pracowni szkolnych.
W ramach zadania zaplanowano wyremontowanie i doposażenie w sprzęt dwóch pracowni ekonomicznych oraz jednej pracowni rachunkowości, w tym zakup komputerów, sprzętu biurowego i oprogramowania do obsługi obiegu pism. Ponadto do pracowni zakupione zostaną ergonomiczne meble oraz fotele dostosowane do pracy biurowej.
  1. Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn). Jeden uczestnik może brać udział w kilku kursach/zajęciach. Kursy mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności zwiększających ich szanse na rynku pracy.
Zaplanowano realizację kursów/szkoleń dla obu zawodów:
  • kurs prawa jazdy kat. B (40 osób, 20 TE i 20 TR, 4 grupy, 30 godz. teorii/gr., 30 godz. praktyki/os.),
  • kurs: tradycyjny i elektroniczny obieg dokumentów, instrukcja kancelaryjna, archiwizacja, system EZD (50 osób TE i TR, 5 grup, 12 godz./gr.),
  • kurs: obsługa programu Płatnik (40 osób TE i TR, 12 godzin),
  • szkolenie branżowe Symulacje biznesowe dla szkół REVAS – zakup licencji na dwa lata (74 osoby TE i TR),
  • kurs: Excel dla zawodowców (50 osób TE i TR, 3-miesięczny dostęp do platformy szkoleniowej),
  • kurs: kasjer walutowo-złotówkowy 8 walut (50 osób TE i TR).
  1. Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych.
Łącznie w zadaniu będzie brało udział 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn). Zajęcia mają na celu zdobycie dodatkowych umiejętności w zakresie kompetencji kluczowych oraz przygotowania do zdania egzaminu maturalnego i zawodowego (matematyka, j. angielski, zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego). Program zajęć wykracza ponad podstawę programową.
Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych:
  • zajęcia z języka angielskiego (60 osób TE i TR, 6 grup po 30 godzin),
  • zajęcia z matematyki  (60 osób TE i TR, 6 grup po 30 godzin),
  • zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego TE (50 osób, 5 grup po 30 godz.),
  • zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego TR (24 osoby, 3 grupy po 30 godz.),
  1. Klimat.
W ramach zadania zaplanowano realizację zajęć proekologicznych dla 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn) tj. dla wszystkich uczniów biorących udział w projekcie (8 grup po 10 godzin). Zajęcia dodatkowe będą miały na celu uporządkowanie i rozszerzenie wiedzy proekologicznej oraz zaznajomienie uczniów z rozpoczynającym się procesem transformacji regionu. Zajęcia prowadzone będą w blokach dwugodzinnych po 5 spotkań dla każdej grupy.
  1. Kształtowanie kompetencji społecznych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
W ramach zadania zaplanowano przeprowadzenie zajęć/warsztatów z zakresu komunikacji interpersonalnej i tolerancji oraz kreatywności. Zaplanowano więc:
  • warsztaty komunikacji interpersonalnej i tolerancji (40 osób TE i TR, 4 grupy po 15 godzin),
  • warsztaty kreatywności (20 osób TE i TR, 2 grupy po 15 godzin).
Dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zaplanowano realizację indywidualnych zajęć z psychologiem (10 osób TE i TR, 10 godz./os.).
  1. Doradztwo zawodowe.
Uzupełnieniem działań w projekcie jest rozwój doradztwa edukacyjno-zawodowego w ZSP 5 poprzez organizację grupowych zajęć z doradcą zawodowym dla 74 osób (8 grup po 10 godzin) oraz zajęć indywidualnych z doradcą (74 osób po 3 godziny).
  1. Staże uczniowskie.
Projekt zakłada współpracę szkół prowadzących kształcenie zawodowe z ich otoczeniem społeczno-gospodarczym. W ramach współpracy 55 uczestników projektu będzie realizowało staże zawodowe w wymiarze 160 godzin w biurach podatkowych, urzędach miast i gmin oraz w prywatnych firmach z terenu miasta Piotrkowa trybunalskiego oraz powiatu piotrkowskiego.
  1. Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów.
Nauczyciele uczący w ZSP nr 5 potrzebują wsparcia w zakresie nabycia nowych kwalifikacji/kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego oraz kompetencji informatycznych.
W ramach projektu zaplanowano:
  • studia podyplomowe: Zarządzanie i finanse dla nauczycieli dla 1 nauczyciela,
  • studia podyplomowe: Kadry i płace 2 nauczycieli,
  • studia podyplomowe: Nauczanie przedmiotów zawodowych w ramach kształcenia w zawodzie technik rachunkowości dla 1 nauczyciela,
  • studia podyplomowe: Doradztwo zawodowe, edukacyjne i pośrednictwo pracy dla 1 nauczyciela,
  • kurs: Specjalista MS Excel dla 4 nauczycieli,
  • kurs: Obsługa programu PŁATNIK dla 4 nauczycieli,
  • kurs: Kadry i płace dla 2 nauczycieli,
  • branżowe symulacje biznesowe dla szkół REVAS – szkolenie 3 nauczycieli,
  • szkolenie: Zapobieganie dyskryminacji dla 6 nauczycieli,
  • szkolenie: Edukacja włączająca dla 6 nauczycieli.
 
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
  1. Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 74 (52K, 22M)
  2. Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 55 (40K, 15M)
  3. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 74 (52K, 22M)
  4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem – 11 (9K, 2M)
  5. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 6 (5K, 1M)
  6. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
    w zakresie edukacji włączającej – 1
  7. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1
  8. Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 8 800 godzin
  9. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 66 (50K, 16M)
  10. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 6 (5K, 1M)
  11. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 1 (1K, 0M)
 
Dofinansowanie projektu z UE: 1 635 666,28 zł                            
Całkowita wartość projektu: 1 924 313,28 zł
← powrót