
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim otrzymał dofinansowanie na projekt pn. „Liczę, rachuję, wszystko zapamiętuję –program wsparcia ZSP nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim”. To projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim w zawodach: technik ekonomista (TE) i technik rachunkowości (TR) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 6 nauczycieli (w tym: 5 kobiet i 1 mężczyzny) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez adaptację, utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 55 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe oraz kompetencje kluczowe, społeczne i proekologiczne dla 74 uczniów w terminie od 01.06.2025 do 31.05.2027 r.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
Zaplanowano realizację kursów/szkoleń dla obu zawodów:
Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych:
W ramach projektu zaplanowano:
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
Dofinansowanie projektu z UE: 1 635 666,28 zł
Całkowita wartość projektu: 1 924 313,28 zł

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Piotrkowie Trybunalskim w zawodach: technik ekonomista (TE) i technik rachunkowości (TR) we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 74 uczniów (w tym: 52 kobiet i 22 mężczyzn), podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 6 nauczycieli (w tym: 5 kobiet i 1 mężczyzny) oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez adaptację, utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich dla 55 uczniów, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe oraz kompetencje kluczowe, społeczne i proekologiczne dla 74 uczniów w terminie od 01.06.2025 do 31.05.2027 r.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
- Adaptacja i doposażenie pracowni szkolnych.
- Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.
Zaplanowano realizację kursów/szkoleń dla obu zawodów:
- kurs prawa jazdy kat. B (40 osób, 20 TE i 20 TR, 4 grupy, 30 godz. teorii/gr., 30 godz. praktyki/os.),
- kurs: tradycyjny i elektroniczny obieg dokumentów, instrukcja kancelaryjna, archiwizacja, system EZD (50 osób TE i TR, 5 grup, 12 godz./gr.),
- kurs: obsługa programu Płatnik (40 osób TE i TR, 12 godzin),
- szkolenie branżowe Symulacje biznesowe dla szkół REVAS – zakup licencji na dwa lata (74 osoby TE i TR),
- kurs: Excel dla zawodowców (50 osób TE i TR, 3-miesięczny dostęp do platformy szkoleniowej),
- kurs: kasjer walutowo-złotówkowy 8 walut (50 osób TE i TR).
- Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych.
Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych:
- zajęcia z języka angielskiego (60 osób TE i TR, 6 grup po 30 godzin),
- zajęcia z matematyki (60 osób TE i TR, 6 grup po 30 godzin),
- zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego TE (50 osób, 5 grup po 30 godz.),
- zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego TR (24 osoby, 3 grupy po 30 godz.),
- Klimat.
- Kształtowanie kompetencji społecznych, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
- warsztaty komunikacji interpersonalnej i tolerancji (40 osób TE i TR, 4 grupy po 15 godzin),
- warsztaty kreatywności (20 osób TE i TR, 2 grupy po 15 godzin).
- Doradztwo zawodowe.
- Staże uczniowskie.
- Doskonalenie nauczycieli z zakresu szkoleń/kursów.
W ramach projektu zaplanowano:
- studia podyplomowe: Zarządzanie i finanse dla nauczycieli dla 1 nauczyciela,
- studia podyplomowe: Kadry i płace 2 nauczycieli,
- studia podyplomowe: Nauczanie przedmiotów zawodowych w ramach kształcenia w zawodzie technik rachunkowości dla 1 nauczyciela,
- studia podyplomowe: Doradztwo zawodowe, edukacyjne i pośrednictwo pracy dla 1 nauczyciela,
- kurs: Specjalista MS Excel dla 4 nauczycieli,
- kurs: Obsługa programu PŁATNIK dla 4 nauczycieli,
- kurs: Kadry i płace dla 2 nauczycieli,
- branżowe symulacje biznesowe dla szkół REVAS – szkolenie 3 nauczycieli,
- szkolenie: Zapobieganie dyskryminacji dla 6 nauczycieli,
- szkolenie: Edukacja włączająca dla 6 nauczycieli.
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 74 (52K, 22M)
- Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich – 55 (40K, 15M)
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 74 (52K, 22M)
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem – 11 (9K, 2M)
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 6 (5K, 1M)
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
w zakresie edukacji włączającej – 1 - Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1
- Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 8 800 godzin
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 66 (50K, 16M)
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 6 (5K, 1M)
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 1 (1K, 0M)
Dofinansowanie projektu z UE: 1 635 666,28 zł
Całkowita wartość projektu: 1 924 313,28 zł
