
Dofinansowanie projektu z UE: 2 460 668,02 zł
Całkowita wartość projektu: 2 894 903,56 zł
Celem głównym projektu jest:
Celem projektu jest zwiększenie jakości kształcenia w Zespole Szkół Ponadpodstawowych
Nr 4 im. ks. Jerzego Popiełuszki w Piotrkowie Trybunalskim na kierunkach kształcenia: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik fryzjer i fryzjer we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym poprzez poprawę zdolności do zatrudnienia 110 uczniów, podniesienie kompetencji/kwalifikacji zawodowych 6 nauczycieli oraz dostosowanie kierunków kształcenia szkoły do wymogów rynku pracy poprzez utworzenie i doposażenie pracowni szkolnych, organizację staży uczniowskich, realizację dodatkowych zajęć rozwijających kompetencje zawodowe jak również kompetencje kluczowe i proekologiczne, w terminie od 01.06.2025 do 31.05.2027 r.
Działania w projekcie:
Cel główny zostanie osiągnięty poprzez realizację działań wynikających z diagnozy:
- Prace adaptacyjne w ramach pracowni zawodowych dla branży fryzjerskiej
i gastronomicznej.
Zaplanowane działania są zgodne ze standardami dostępności.
- Doposażenie pracowni naukowych.
Zaplanowano zakup wyposażenia zgodnie z podstawą programową kształcenia, obejmujące m.in.: sprzęt, urządzenia, drobne pomoce dydaktyczne, specjalistyczne oprogramowania
(szczególnie w obszarze gastronomii), wyposażenie pracowni obsługi konsumenta (bufet, stoliki, krzesełka, urządzenia np. ekspres do kawy, zastawa i bielizna stołowa), zakup urządzeń do utrzymania czystości (np. pralka, suszarka), wyposażenie pracowni planowania żywienia
(stoliki, komputery, monitory), a także drobny sprzęt TIK oraz meble, w tym krzesła i ławki, aby utworzyć w pełni wyposażone pracownie zgodnie z podstawą programową. Ponadto dla branży fryzjerskiej zaplanowano zakup materiałów zużywalnych do prowadzenia zajęć zawodowych, typu maski, szampony, olejki itp.
- Dodatkowe zajęcia zawodowe, kursy i szkolenia dla uczniów.
Zaplanowano realizację kursów przez podmioty zewnętrzne oraz realizację kursów prowadzonych przez nauczycieli w ramach godzin ponadwymiarowych:
A) dla branży fryzjerskiej:
1. Kurs Keratynowego Prostowania Włosów dla 60 osób.
2. Warsztaty Botox Włosów dla 60 osób.
3. Warsztaty z Nanoplastii Włosów dla 48 osób.
4. Psychologia komunikacji w salonie fryzjerskim dla 30 osób.
5. Szkolenie z zakresu analizy kolorystycznej w salonie dla 10 osób.
6. Szkolenie Encyklopedia blondu dla 10 osób.
7. Szkolenie - pokaz z elementami instruktażu z zakresu upięć okazjonalnych dla 10 osób.
B) dla branży gastronomicznej:
- Nowoczesne techniki kulinarne dla 40 osób.
- Kurs carvingu dla 40 osób.
- Szkolenie kelnerskie dla 24 osób.
- Warsztaty barmańskie dla 24 osób.
- Szkolenie dla uczniów – Kawa i koktajle dla 8 osób.
- Kuchnia tajska dla 15 osób.
- Wino i steki dla 40 osób.
- Sushi dla 40 osób.
- Kurs cukierniczy – bezy dla 40 osób.
- Warsztaty dietetyczne dla 40 osób.
- Mistrz grilla dla 40 osób.
- Kurs gotowania z Darią Ładochą – kierunek Tajlandia dla 40 osób.
- Kuchnia hiszpańska dla 40 osób.
- Kuchnia bałkańska dla 40 osób.
Łącznie zrealizowanych zostanie 378 godzin zajęć. Uczniowie osiągną kompetencje zgodnie z 4 etapami nabywania kompetencji i uzyskają zaświadczenie o nabyciu kompetencji w projekcie.
- Zajęcia dodatkowe z kompetencji kluczowych oraz dodatkowe zajęcia zawodowe.
j. angielski) oraz zajęcia przygotowujące do zdania egzaminu zawodowego. Zaplanowano realizację następujących zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli
w ramach godzin ponadwymiarowych:
- Zajęcia z języka angielskiego dla 60 osób.
- Zajęcia z matematyki dla 60 osób.
- Zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego:
- dla branży gastronomicznej dla 40 osób.
Łącznie zrealizowanych zostanie 560 godzin zajęć. Uczniowie osiągną kompetencje zgodnie
z 4 etapami nabywania kompetencji i uzyskają zaświadczenie o nabyciu kompetencji
w projekcie.
- Warsztaty z zakresu klimatu.
Zadanie to będzie prowadziło do nabycia kompetencji mierzonych w ramach 4 etapów.
- Doradztwo zawodowe.
Doradztwo będzie prowadzone na terenie szkoły przez wykwalifikowanego doradcę zawodowego z doświadczeniem w tym zakresie i obejmie:
- Zajęcia grupowe z doradcą zawodowym dla 80 osób.
- Zajęcia indywidualne z doradcą dla 80 osób.
- Organizacja staży uczniowskich.
w wymiarze 160 godzin dla 1 ucznia kształcącego się na kierunkach TŻiUG, TF i FR. Celem staży jest wyposażenie uczniów, kształcących się we wspieranych w ramach niniejszego projektu zawodach w doświadczenie zawodowe, którego brak często wpływa na odmowę zatrudnienia danego absolwenta szkoły. Nad rekrutacją oraz realizacją staży czuwać będą koordynatorzy szkolni. W projekcie założono, że każdy uczeń będzie miał możliwość odbycia stażu uczniowskiego jeden raz.
- Studia, kursy i szkolenia podnoszące kwalifikacje nauczycieli.
- Szkolenie „Stylizacja długich włosów by Pivot Point dla nauczycieli zawodu” dla 3 osób.
- Szkolenie „Koloryzacja włosów by Pivot Point dla nauczycieli zawodu” dla 3 osób.
- Studia podyplomowe dla 2 osób. Kierunek studiów: Trychologia kosmetologiczno-lecznicza.
- Szkolenie „Kompetencje dydaktyczne do prowadzenia szkoleń” dla 2 osób.
- Studia podyplomowe „Doradztwo zawodowe” dla 2 osób.
- Szkolenie „Psychologia komunikacji w Salonie Fryzjerskim” 2-dniowe dla 1 osoby.
- Szkolenie trychologiczne z komputerową analizą skóry głowy i włosów moduł I i II dla 3 osób.
- Studia podyplomowe "Żywienie człowieka i gastronomia" dla 1 osoby.
- Szkolenie dla Rady Pedagogicznej dla 6 osób:
- depresje, myśli samobójcze, samookaleczenia - jak rozpoznawać i jak pomagać dzieciom i młodzieży w kryzysie,
- dyscyplina w klasie. Metody i formy interwencji,
- kompetencje kluczowe w praktyce szkolnej,
- kreatywność w nowoczesnej szkole–metodyka włączania twórczości i kreatywności w proces dydaktyczny,
- nauczanie nastolatków - jakie techniki pracy stosować, aby zwiększyć ich motywację oraz pomóc im w skutecznym uczeniu się,
- nauczyciel–wychowawca
- odpowiedzialni za siebie. Wspieranie samodzielności i dojrzałości uczniów,
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej, w tym opracowanie szkolnego systemu pomocy pp. Rola każdego nauczyciela w świadczeniu pomocy pp.,
- psychologia pozytywna. Budowanie własnej wartości ucznia
- uczeń-rodzic-nauczyciel, dobra współpraca drogą do sukcesu.
- Szkolenie dla Rady Pedagogicznej- wykorzystanie EXCELA dla 6 osób.
- Szkolenie cukiernicze dla 1 osoby.
- Kurs dietetyki ketogenicznej dla 2 osób.
- Studia podyplomowe – Coaching z elementami psychologii- dla 1 osoby.
- Studia podyplomowe – Matematyka dla 1 osoby.
- Szkolenie z zakresu zapobiegania dyskryminacji dla 6 osób.
kompleksowego wsparcia każdego ucznia.
- Koszty pośrednie.
- Kampania informacyjno-promocyjna poprzedzająca rekrutację. Kampania prowadzona będzie na stronie internetowej szkoły, w przestrzeni i otoczeniu szkoły m.in. plakaty
i ulotki. - Rekrutacja.
- Monitoring prowadzony będzie na każdym etapie realizacji projektu i polegać będzie na monitorowaniu rekrutacji, list obecności na zajęciach oraz sposobu prowadzenia zajęć, przestrzegania zasad równościowych oraz standardów dostępności, stopnia zadowolenia uczestników z udziału w projekcie i poszczególnych zajęciach, prawidłowości i terminowości realizacji projektu oraz stopnia osiągnięcia wskaźników. Badania prowadzone będą metodą weryfikacji dokumentów, obserwacji i ankiet.
Rezultaty w projekcie (wskaźniki produktu i rezultatu):
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem
- Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
w zakresie edukacji włączającej
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem
- Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu